Musical Lyrics for Japanese

自身の語学力向上のため英語ミュージカルの日本語訳をしています。プロではありません。多忙のため更新頻度は低いです。

ETAJ 12.He's My Boy

Everybody's Talking About Jamie 12.' He's My Boy ' 歌詞 和訳

 

 

[Margaret]

The cold empty mornings

The coffee cup warnings

Remembering the spark

That lived in a love

That dies in the dark

But life kept you guessing

Along came a blessing

My world was awake

My precious surprise

My perfect mistake

 

寒くて空虚な朝

コーヒーカップが知らせる

火花が思い出させる

愛を信じて生きたこと

暗闇の中で死んだこと

でも人生は人を測り続ける

祝福と一緒に訪れる

私の世界は目覚めさせられた

大切な驚き

完璧な秘密

 

 

And maybe He'll break my heart

'Cause he'll take my heart when he goes

I'm dreading the day when he just walks away

 

きっと彼は私の心を引き裂いていく

だって彼は去り際に私の心掴むだろうから

彼が離れてしまう日を恐れ続けてる

 

 

He's my boy

He drives me insane

He's my boy

My pleasure, my pain

He's my boy

 

あの子は私の子よ

私を狂わせる

あの子は私の子よ

私の喜び、私の苦しみ、

あの子は私の子よ

 

 

Believe me, he don't make it easy

He'd own me until he's outgrown me

But still, he's my boy

He's my boy

 

私を信じて

あの子は簡単にはできない

あの子が私の手元を離れるまでは私もあの子のもの

でも彼は私の子

 

 

From the moment I saw him

No man came before him

He taught me to fight

To knock back the black

To let in the light

 

あの子を一目見たときから

私の一番になった

彼は私に戦うことを教えてくれた

暗闇を打ち消すことを

光へと進んでいくことを

 

 

And maybe he'll break my heart

'Cause he'll take my heart

When he goes

It's cruel that he can but that's just like a man

 

きっと彼は私の心を引き裂くんだろう

だって私の心をつかんでいるだろうから

彼が去ってしまうときに

それができるのは冷酷だけど男らしくもある

 

 

He's my boy

My blessing, my curse

He's my boy

For better, for worse

He's my boy

 

あの子は私の子

私への恩恵、私への呪い

あの子は私の子

よくも悪くも

あの子は私の子

 

 

Believe me, he don't make it easy

He needs me, fulfills me

Then bleeds me but still, he's my boy

He's my boy

 

私を信じて、簡単にはできない

彼は私を必要としていて、私を満たしてくれて

私の血を奪って

でもあの子は私の子

 

 

Don't tell me I'm fooling myself

Fooling again

'Cause I know the path

I know the price

And I know the man

 

自分自身をバカにしてるなんて言わないで

だって行く道がわかるから

価値がわかるから

あの人がわかるから

 

 

And I know the bright lights are going to tend him to stray

But I'd trade my tomorrows

To have him today

Today

Today

He's my-

He's my-

He's my-

 

明るい光が彼を迷わせようとしていることがわかる

でも私は自分の未来を変えてしまった

彼の今のために

あの子は、あの子は、、、

 

 

He's my boy

And boys always grow

He's my boy

And boys always go

He's my boy

 

あの子は私の子

子供は成長していくもの

あの子は私の子

子供は去ってしまうもの

あの子は私の子

 

He's blinded and so floating minded

He's clueless and clever

Confusing, whatever

But oh boy

 

あの子は何も見えずさまよっていた

あの子は手がかりも無く賢くて

戸惑って何もかも

でも、ああ

 

He's my voice

He's my chance

He's my smile

He's my day

He's my life

He's my pain

He's my joy

 

あの子は私の声

私のチャンス

私の笑顔

私の一日

私の一生

私の苦しみ

私の喜び

 

 

He's my baby

He's my babe

He's my boy

 

あの子は私の赤ん坊

あの子は私の子

 

 

参照:

Everybody's Talking About Jamie The Concept Album

Everybody's Talking About Jamie the Musical Lyrics

 

↓関連記事まとめはこちら↓

xchuu.hatenablog.com