Musical Lyrics for Japanese

自身の語学力向上のため英語ミュージカルの日本語訳をしています。プロではありません。多忙のため更新頻度は低いです。

ETAJ 13.My Man, Your Boy

Everybody's Talking About Jamie 13.' My Man, Your Boy ' 歌詞 和訳

 

 

[JAMIE]

Beauty is the face I see

Standing right in front of me

I've been so dumb

Cause you are beautiful my mum

 

美しいのは僕が今見ている顔

僕の目の前に立っている人

僕はとても愚かだった

だって母さん、美しいのはあなただよ



My birthday shoes were meant to roam

But beauty's in the coming home

And feeling free

You are more beautiful than me

 

僕が誕生日にもらった靴は歩き回るためのものだった

だけど真の美しさは家の中にあった

遠慮なんかしないで

母さんは僕より綺麗なんだから



And I have seen a light that's shining bright

And it's been brighter than you knew

And it's a light that passed me by

But it shines right from you, my mum

 

僕は明るく輝く光を見続けてきた

あなたが思っているよりも眩しいんだよ

その光は僕を通り過ぎるけど

母さんから輝いているんだよ

 

 

I'm sorry for the stupid things I've done

I'm sorry for the stranger I've become

But I'd be nothing if you'd not been there

To care

 

今まで馬鹿げたことをしてきてごめんなさい

変わり者になってしまってごめんなさい

でもあなたが気にかけてくれなかったら僕は何者でもなかった

 

 

[JAMIE]                                                      [MARGARET]

And now                                                     I’d give my life to see you smile

I sit out there and show the world how      I thought I’d lost you for while

‘Cause you and me are easy to destroy

 

そして今              あなたの笑顔を見るために人生を捧げてきた

僕は外に出て世界を見せてあげる   私はあなたのことずっと

だって簡単にうち壊せるんだから   わかっていなかったのかもしれない

 

 

 

[MARGARET]
And I will always be your biggest fan
My man

 

これからずっとあなたの一番のファンでいるわ

ねえ、かわいいわが子

 

 

[JAMIE]

your boy

 

僕は母さんの息子だよ

 

 

 

参照:

Everybody's Talking About Jamie The Concept Album

Everybody's Talking About Jamie the Musical Lyrics

 

↓関連記事まとめはこちら↓

xchuu.hatenablog.com